Deklaracja dostępności
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Sępólnie Krajeńskim z siedzibą w Więcborku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Sępólnie Krajeńskim z siedzibą w Więcborku.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- wśród opublikowanych zdjęć 662 grafik nie posiada opisu alternatywnego lub opis jest jednowyrazowy;
- brak opisu alternatywnego w 508 odnośnikach;
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Plany likwidacji błędów dostępności cyfrowej
Opisy alternatywne będą sukcesywnie uzupełniane.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do: Pani Bogusława Szczęsna — mailowo poczta@pcprwiecbork.pl lub telefonicznie +48 52 389 85 01.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do:
- Pani Bogusława Szczęsna
- Dane teleadresowe: ul. Starodworcowa 8, 89-410 Więcbork
- Adres e-mail: poczta@pcprwiecbork.pl, tel.: +48 52 389 85 01
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna – Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Sępólnie Krajeńskim z siedzibą w Więcborku znajduje się przy ul. Starodworcowa 8, 89-410 Więcbork.
- Do siedziby PCPR prowadzi podjazd, przy którym znajduje się poręcz.
- Z parkingu przynależącego do budynku prowadzą drzwi wejściowe o szerokości 90 cm, zapewniające łatwy dostęp do budynku dla osób niepełnosprawnych poruszających się przy pomocy wózka inwalidzkiego.
- Ciągi komunikacyjne występujące wokół PCPR obejmują chodniki, drogi dojazdowe wykonane są z kostki brukowej oraz istnieje podjazd do wejścia głównego.
- Brak windy z uwagi na to że budynek jest jednopoziomowy.
- Wszystkie pomieszczenia w budynku znajdują się na jednym poziomie. Ponadto wszystkie wewnętrzne wejścia pozbawione są progów.
- Ograniczenia:
- brak toalety dla niepełnosprawnych
- brak miejsc parkingowych dla niepełnosprawnych
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
W budynku obecnie brakuje pętli indukcyjnych i nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a. Brak na miejscu tłumacza języka migowego. Osoba niepełnosprawna ma możliwość wstępu z psem asystującym, który jest wyposażony w uprzęż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego.
Dostępność architektoniczna – Centrum Medyczne „PROVITA”
Centrum Medyczne „PROVITA” sp. z o.o. w Więcborku, w którym znajduje się siedziba Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności (PZOON).
- Budynek posiada główne wejście od ulicy Powstańców Wielkopolskich 2a. Wejście jest dostępne bez barier architektonicznych.
- Wejście do budynku zostało przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych – nie posiada progów, znajduje się na poziomie gruntu, umożliwia swobodne poruszanie się osobom na wózkach inwalidzkich.
- W budynku znajdują się toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Znajdują się one wewnątrz budynku, w łatwo dostępnych lokalizacjach, zgodnych z przepisami prawa.
- W budynku występują odpowiednio szerokie i przystosowane ciągi komunikacyjne, umożliwiające swobodne poruszanie się osobom niepełnosprawnym, w tym na wózkach inwalidzkich. Korytarze są płaskie, bez progów, dobrze oznaczone.
- Budynek posiada parking, na którym wydzielone zostały miejsca postojowe dla osób niepełnosprawnych. Miejsca te znajdują się w bezpośrednim sąsiedztwie wejścia do budynku, co ułatwia dostęp.
- Budynek jest wyposażony w windę, która umożliwia dostęp na wszystkie kondygnacje obiektu.
- Obiekt zapewnia osobom niepełnosprawnym pełny dostęp do wszystkich pomieszczeń użytkowych. Spełnia obowiązujące przepisy prawa w zakresie dostępności.
- Ograniczenia:
- Brak ograniczeń architektonicznych – obiekt jest w pełni dostępny dla osób z niepełnosprawnością ruchową.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
W budynku obecnie brakuje pętli indukcyjnych i nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a. Brak na miejscu tłumacza języka migowego.
Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego
Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego