NOWE WNIOSKI O WYDANIE LEGITYMACJI OD 1 SIERPNIA 2017r.
WAŻNY KOMUNIKAT !!!
NOWE WNIOSKI O WYDANIE LEGITYMACJI
OD 1 SIERPNIA 2017r.
I JUŻ WKRÓTCE NOWE WZORY LEGITYMACJI
Szanowni Państwo,
Uprzejmie informujemy, że z dniem 1 sierpnia 2017r. zmianie ulegają zasady wydawania legitymacji osób niepełnosprawnych w zakresie określonym w ustawie z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2016r. poz. 2046, ze zm.). Osoba ubiegająca się o wydanie od dnia 1 sierpnia 2017r. legitymacji osoby niepełnosprawnej zobowiązana jest złożyć do powiatowego zespołu do spraw orzekania o niepełnosprawności wniosek wg nowego wzoru, który obowiązuje na terenie całej Polski. W obowiązującym stanie prawnym rozpatrując złożony wniosek powiatowy zespół zobowiązany jest na jego podstawie wydać osobie legitymację wg dotychczasowego wzoru. Jeżeli zainteresowany wypełni część III wniosku deklarując chęć otrzymania legitymacji wg nowego wzoru, który zacznie obowiązywać po znowelizowaniu § 35 rozporządzenia w sprawie orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności, wówczas zespół powiatowy zobowiązany będzie do ponownego procedowania złożonego już wniosku celem wydania wnioskodawcy legitymacji wg nowego wzoru. W przypadku wypełnienia przez osobę zainteresowaną części III wniosku o wydanie legitymacji dokumentującej stopień niepełnosprawności, zobowiązana jest ona dołączyć do niego dwa zdjęcia. Jedno zdjęcie zostanie przyklejone do legitymacji tak, jak miało to miejsce dotychczas, drugie natomiast zostanie dołączone do wniosku i zostanie wykorzystane przy jego ponownym procedowaniu w celu wydania legitymacji osoby niepełnosprawnej wg nowego wzoru. Legitymację osoby niepełnosprawnej wydaje się od 1 sierpnia 2017r. na podstawie ostatniego prawomocnego orzeczenia o niepełnosprawności/ stopniu niepełnosprawności/ wskazaniach do ulg i uprawnień na okres ważności orzeczenia, nie dłużej jednak niż na okres:
NOWE WNIOSKI O WYDANIE LEGITYMACJI
OD 1 SIERPNIA 2017r.
I JUŻ WKRÓTCE NOWE WZORY LEGITYMACJI
Szanowni Państwo,
Uprzejmie informujemy, że z dniem 1 sierpnia 2017r. zmianie ulegają zasady wydawania legitymacji osób niepełnosprawnych w zakresie określonym w ustawie z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2016r. poz. 2046, ze zm.). Osoba ubiegająca się o wydanie od dnia 1 sierpnia 2017r. legitymacji osoby niepełnosprawnej zobowiązana jest złożyć do powiatowego zespołu do spraw orzekania o niepełnosprawności wniosek wg nowego wzoru, który obowiązuje na terenie całej Polski. W obowiązującym stanie prawnym rozpatrując złożony wniosek powiatowy zespół zobowiązany jest na jego podstawie wydać osobie legitymację wg dotychczasowego wzoru. Jeżeli zainteresowany wypełni część III wniosku deklarując chęć otrzymania legitymacji wg nowego wzoru, który zacznie obowiązywać po znowelizowaniu § 35 rozporządzenia w sprawie orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności, wówczas zespół powiatowy zobowiązany będzie do ponownego procedowania złożonego już wniosku celem wydania wnioskodawcy legitymacji wg nowego wzoru. W przypadku wypełnienia przez osobę zainteresowaną części III wniosku o wydanie legitymacji dokumentującej stopień niepełnosprawności, zobowiązana jest ona dołączyć do niego dwa zdjęcia. Jedno zdjęcie zostanie przyklejone do legitymacji tak, jak miało to miejsce dotychczas, drugie natomiast zostanie dołączone do wniosku i zostanie wykorzystane przy jego ponownym procedowaniu w celu wydania legitymacji osoby niepełnosprawnej wg nowego wzoru. Legitymację osoby niepełnosprawnej wydaje się od 1 sierpnia 2017r. na podstawie ostatniego prawomocnego orzeczenia o niepełnosprawności/ stopniu niepełnosprawności/ wskazaniach do ulg i uprawnień na okres ważności orzeczenia, nie dłużej jednak niż na okres:
1) 5 lat – w przypadku legitymacji dokumentujących niepełnosprawność;
2) 10 lat – w przypadku legitymacji dokumentujących stopień niepełnosprawności wystawionych osobom, które nie ukończyły 60 roku życia.
Po upływie terminu ważności legitymacji osoba zainteresowana składa ponowny wniosek o wydanie legitymacji przedstawiając do wglądu ostatnie prawomocne orzeczenie, przy czym może to być to samo orzeczenie, które stanowiło podstawę do wydania legitymacji, która już utraciła ważność. W przypadku gdy osoba niepełnosprawna posiada więcej niż jedno orzeczenie o niepełnosprawności, o stopniu niepełnosprawności lub o wskazaniach do ulg i uprawnień . legitymację dokumentującą niepełnosprawność albo stopień niepełnosprawności wystawia się na podstawie ostatniego orzeczenia. Istnieje możliwość informacji osoby zainteresowanej o terminie odbioru legitymacji drogą telefoniczną lub w drodze korespondencji elektronicznej. Zwracamy uwagę, iż po znowelizowaniu § 35 rozporządzenia w sprawie orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności, określającego m. in. nowy wzór legitymacji osób niepełnosprawnych wykonanej z poliwęglanu, ich wydruk zostanie zlecony zewnętrznej firmie. Złożony wniosek od 1 sierpnia 2017r. będzie stanowił podstawę do wszczęcia procedury o wydanie legitymacji wg nowego wzoru bez składania ponownie wniosku.
Dokumenty wymagane do wniosku o wydanie legitymacji:
2) 10 lat – w przypadku legitymacji dokumentujących stopień niepełnosprawności wystawionych osobom, które nie ukończyły 60 roku życia.
Po upływie terminu ważności legitymacji osoba zainteresowana składa ponowny wniosek o wydanie legitymacji przedstawiając do wglądu ostatnie prawomocne orzeczenie, przy czym może to być to samo orzeczenie, które stanowiło podstawę do wydania legitymacji, która już utraciła ważność. W przypadku gdy osoba niepełnosprawna posiada więcej niż jedno orzeczenie o niepełnosprawności, o stopniu niepełnosprawności lub o wskazaniach do ulg i uprawnień . legitymację dokumentującą niepełnosprawność albo stopień niepełnosprawności wystawia się na podstawie ostatniego orzeczenia. Istnieje możliwość informacji osoby zainteresowanej o terminie odbioru legitymacji drogą telefoniczną lub w drodze korespondencji elektronicznej. Zwracamy uwagę, iż po znowelizowaniu § 35 rozporządzenia w sprawie orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności, określającego m. in. nowy wzór legitymacji osób niepełnosprawnych wykonanej z poliwęglanu, ich wydruk zostanie zlecony zewnętrznej firmie. Złożony wniosek od 1 sierpnia 2017r. będzie stanowił podstawę do wszczęcia procedury o wydanie legitymacji wg nowego wzoru bez składania ponownie wniosku.
Dokumenty wymagane do wniosku o wydanie legitymacji:
1) 2 fotografie o wymiarach 35 mm x 45 mm
2) kserokopia dowodu osobistego wnioskodawcy (należy dołączyć w przypadku składania wniosku przez osobę upoważnioną, pełnomocnika lub opiekuna prawnego niebędącego rodzicem)
3) kopia orzeczenia stanowiącego podstawę do wydania legitymacji lub duplikatu legitymacji
4) dowód uiszczenia opłaty za wydanie duplikatu legitymacji osoby niepełnosprawnej
2) kserokopia dowodu osobistego wnioskodawcy (należy dołączyć w przypadku składania wniosku przez osobę upoważnioną, pełnomocnika lub opiekuna prawnego niebędącego rodzicem)
3) kopia orzeczenia stanowiącego podstawę do wydania legitymacji lub duplikatu legitymacji
4) dowód uiszczenia opłaty za wydanie duplikatu legitymacji osoby niepełnosprawnej
Wszelkich informacji udziela Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Sępolnie Krajeńskim z siedzibą w Więcborku, ul. Powstańców Wlkp. 2a, 89-410 Więcbork, tel. 52/ 389 67-90, e-mail: poczta@pzoonwiecbork.pl lub www.bip.pcprwiecbork.pl. Wnioski o legitymacji dostępne są w siedzibie Zespołu i na stronie internetowej www.bip.pcprwiecbork.pl w zakładce Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności – druki wniosków lub na stronie internetowej www.pcprwiecbork.pl.