Nabór wniosków w ramach pilotażowego programu „Aktywny samorząd”
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Sępólnie Krajeńskim z siedzibą w Więcborku informuje, że od 5 marca 2019r. można składać wnioski w ramach pilotażowego programu „Aktywny samorząd” finansowanego ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
Przyjmowanie wniosków w 2019r. następuje w trybie ciągłym od 5 marca do 31 sierpnia 2019r., za wyjątkiem Modułu II (pomoc w uzyskaniu wykształcenia na poziomie wyższym), gdzie wnioski należy składać od 5 marca do 31 marca 2019r. (II półrocze aktualnego roku szkolnego/akademickiego 2018/2019) oraz od 1 sierpnia do 10 października 2019r. (I półrocze aktualnego roku szkolnego/akademickiego 2019/2020).
Informujemy, że w ramach Modułu I można otrzymać dofinansowanie do:
- zakupu i montażu oprzyrządowania do posiadanego samochodu,
- uzyskania prawa jazdy,
- zakupu sprzętu elektronicznego lub jego elementów oraz oprogramowania,
- szkoleń w zakresie obsługi nabytego w ramach programu sprzętu elektronicznego i oprogramowania,
- utrzymania sprawności technicznej posiadanego sprzętu elektronicznego, zakupionego w ramach programu,
- utrzymania sprawności technicznej posiadanego skutera lub wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym,
- zakupu protezy kończyny, w której zastosowano nowoczesne rozwiązania techniczne,
- utrzymania sprawności technicznej posiadanej protezy kończyny,
- zakupu skutera inwalidzkiego o napędzie elektrycznym lub oprzyrządowania elektrycznego do wózka ręcznego,
- utrzymania aktywności zawodowej poprzez zapewnienie opieki dla osoby zależnej (opłata za pobyt dziecka osoby niepełnosprawnej w żłobku lub przedszkolu albo pod inną tego typu opieką).
Natomiast w ramach Modułu II można otrzymać dofinansowanie do:
- opłaty za naukę (czesne),
- dodatku na pokrycie kosztów kształcenia,
- dodatku na uiszczenie opłaty za przeprowadzenie przewodu doktorskiego.
Podstawą ubiegania się o przyznanie dofinansowania jest złożenie kompletnego wniosku zawierającego uzasadnienie wskazujące na związek udzielenia dofinansowania z możliwością realizacji celów programu wraz z niezbędnymi załącznikami:
- w przypadku Modułu II w formie elektronicznej za pośrednictwem platformy SOW – System Obsługi Wsparcia finansowanego ze środków PFRON, dostępnego na stronie internetowej pod adresem: https://sow.pfron.org.pl/ oraz pcprwiecbork.pl,
- w przypadku Modułu I w formie papierowej na odpowiednim druku dostępnym w PCPR oraz pod adresem https://www.pcprwiecbork.pl/dokumenty-do-pobrania/pfron/pilotazowy-program-aktywny-samorzad/ lub https://pcprwiecbork.bip.gov.pl/aktywny-samorzad/.
UWAGA!!!
Wniosek w ramach Modułu II Wnioskodawca wypełnia elektronicznie na platformie SOW. Ponadto do wniosku należy pobrać niżej wymienione załączniki, wypełnić, a następnie w formie skanu dołączyć do składanego wniosku poprzez platformę SOW.
- Załącznik nr 1 – oświadczenie o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu
- Załącznik nr 2 – klauzula informacyjna
- Załącznik nr 3 – zaświadczenie z uczelni
- Załącznik nr 4 – zaświadczenie od pracodawcy
- Załącznik nr 5 – kalkulacja dodatku na pokrycie kosztów kształcenia
W celu złożenia dokumentów w formie elektronicznej należy posiadać profil zaufany lub podpis elektroniczny. Aby uzyskać instrukcję utworzenia profilu zaufanego należy odwiedzić stronę www.obywatel.gov.pl/zaloz-profil-zaufany#scenariusz-przez-internet lub zapoznać się z ofertą banku, w którym Wnioskodawca posiada rachunek.