Nabór wniosków w ramach pilotażowego programu Aktywny samorząd
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Sępólnie Krajeńskim z siedzibą
w Więcborku informuje, że 31 sierpnia 2021r. mija termin na składanie wniosków w ramach Modułu I pilotażowego programu „Aktywny samorząd” finansowanego ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
Informujemy, że w ramach Modułu I można otrzymać dofinansowanie do:
- zakupu i montażu oprzyrządowania do posiadanego samochodu,
- uzyskania prawa jazdy,
- zakupu sprzętu elektronicznego lub jego elementów oraz oprogramowania,
- szkoleń w zakresie obsługi nabytego w ramach programu sprzętu elektronicznego
i oprogramowania, - utrzymania sprawności technicznej posiadanego sprzętu elektronicznego, zakupionego w ramach programu,
- zakupu wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym,
- utrzymania sprawności technicznej posiadanego skutera lub wózka inwalidzkiego
o napędzie elektrycznym, - zakupu protezy kończyny, w której zastosowano nowoczesne rozwiązania techniczne,
- utrzymania sprawności technicznej posiadanej protezy kończyny,
- zakupu skutera inwalidzkiego o napędzie elektrycznym lub oprzyrządowania elektrycznego do wózka ręcznego,
- utrzymania aktywności zawodowej poprzez zapewnienie opieki dla osoby zależnej (opłata za pobyt dziecka osoby niepełnosprawnej w żłobku lub przedszkolu albo pod inną tego typu opieką).
Ponadto informujemy, że od 1 sierpnia 2021r. można składać wnioski w ramach Modułu II pilotażowego programu „Aktywny samorząd” finansowanego ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych o dofinansowanie do:
- opłaty za naukę (czesne),
- dodatku na pokrycie kosztów kształcenia,
- dodatku na uiszczenie opłaty za przeprowadzenie przewodu doktorskiego.
Podstawą ubiegania się o przyznanie dofinansowania jest złożenie kompletnego wniosku zawierającego uzasadnienie wskazujące na związek udzielenia dofinansowania z możliwością realizacji celów programu wraz z niezbędnymi załącznikami:
- w formie elektronicznej w dedykowanym i bezpłatnie udostępnionym Systemie Obsługi Wsparcia finansowanego ze środków PFRON (SOW), dostępnego na stronie internetowej pod adresem: https://sow.pfron.org.pl/ oraz pcprwiecbork.pl,
- w formie papierowej.
W celu złożenia dokumentów w formie elektronicznej należy posiadać profil zaufany lub podpis elektroniczny. Aby uzyskać instrukcję utworzenia profilu zaufanego należy odwiedzić stronę www.obywatel.gov.pl/zaloz-profil-zaufany#scenariusz-przez-internet lub zapoznać się z ofertą banku, w którym Wnioskodawca posiada rachunek.